A A A

Инфо

Вести

„Да куповина буде милина“

Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је да ће Национални регистар за приговоре потрошача, као и нови прописи које Министарство припрема, знатно допринети унапређењу ове области, како у погледу подизања свести потрошача о њиховим правима, тако и у разумевању трговаца о бенефитима које постижу поштовањем потрошачких права.

На конференцији поводом почетка кампање за заштиту потрошача „ДА куповина буде милина“, у Прес центру УНС-а, државна секретарка је напоменула да у складу са обавезама Републике Србије у процесу европских интеграција, Министарство израдило предлог новог закона о заштити права потрошача, као и предлог стратегије за заштиту права потрошача.

„Веома је важно и да унапредимо механизме заштите, да скратимо поступак остваривања потрошачких права и да оснажимо ванинституционалне ресурсе, које представљају удружења као прва инстанца за пружање подршке потрошачима. Исто тако, потребно је подизање свести код трговаца о користима које имају када иду у сусрет потребама потрошача, као и успостављање механизма медијације у случају спорних ситуација код потрошачких приговора,“ рекла је Матић, наводећи да се највећи број тих приговора односи на робу, односно на обућу, одећу и технику.

Она је истакла да је важан сегмент промоције потрошачких права област електронске трговине, за коју ће бити спроведена и посебна кампања са циљем јачања поверења грађана у овај вид трговине.

Помоћница министра за заштиту потрошача Вишња Ракић, представила је медијску кампању „Да куповина буде милина“, која је припремљена у оквиру Твининг пројекта „Даљи развој заштите потрошача у Србији“, који се спроводи у партнерству са мађарско-словачким конзорцијумом од августа 2017. до августа 2019. године. Кампања коју чине видео и радијски спотови трајаће наредне две недеље, поводом Светског дана права потрошача који се обележава 15. марта.  Она је том приликом најавила да ће Министарство, у сарадњи са удружењем „Заштита потрошача“ из Београда, обележити Светски дан права потрошача организовањем догађаја у Трговачкој школи у Београду како би се најмлађи потрошачи, а будући трговци, на креативан начин едуковали о правима потрошача.

 „До сада смо урадили много, огромни напори су уложени, а резултати су видљиви. Показали смо решеност да систематично спроводимо ову политику и да идемо корак по корак ка успостављању модерног и ефикасног система заштите потрошача. Успоставили смо чврсте темеље система заштите потрошача, потрошачи су свеснији својих права, спремнији да их остваре. Међутим, иако су до сада постигнути значајни резултати у овој области, Министарству у наредном периоду предстоје значајне активности у  виду даље афирмације и јачања институционалног оквира заштите потрошача“, закључила је Ракић.

На конференцији је говорила и Марта Гардош-Јовановић, трећа секретарка и економски аташеАмбасаде Мађарске, која је овом приликом изјавила је да је област заштите потрошача за Мађарску од изузетног значаја и да радо преноси своја искуства другим патнерима, попут Србије. Она је истакла значај удруживања свих актера у овој области јер је то најбољи начин за заштиту права потрошача и побољшање трговачке праксе.

Присутнима се такође обратила и Њ.Е. Дагмар Репчекова, амбасадорка Словачке Републике у Србији, и нагласила је да је заштита потрошача важна тема која је у сталном развоју и да је овај пројекат доказ да су потрошачи Србије у добрим рукама. Као резултат залагања партнера на пројекту, она сматра да је свест грађана о правима потрошача унапређена и да су они боље упознати са активностима надлежног министарства.

Кампања за права потрошача „Да куповина буде милина“ спроводи се у оквиру Твининг пројекта Европске уније „Даљи развој заштите потрошача у Србији“, који спроводе Министарство трговине, туризма и телекомуникација Владе Републике Србије, Министарство за иновације и технологију Мађарске и Регионална развојна агенција Сенец-Пезинок из Словачке Републике.

 

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум