A A A

Инфо

Вести

Округли сто са трговцима текстилне робе и обуће на тему рекламационог поступка

У уторак, 9. априла 2019. године, у просторијама Министарства трговине, туризма и телекомуникација одржан је округли сто на тему права потрошача у рекламационом поступку. Овом догађају, који је Министарство организовало у сарадњи са удружењем „Заштита потрошача“ из Београда, су присуствовали трговци текстилне робе и обуће, као и представници Сектора за заштиту потрошача, Сектора тржишне инспекције, удружења за заштиту потрошача и акредитованих лабараторија.

Како се значајан број потрошачких приговора односи на обућу и одећу, представници Министарства су организовањем оваквог једног стручног скупа желели да чују са којим проблемима се суочавају трговци текстилне робе и обуће у рекламационом поступку, а све у циљу потпуније заштите права потрошача и смањења броја потрошачких приговора.

Округли сто је отворила Вишња Ракић, помоћник министра Сектора за заштиту потрошача и том приликом истакла да је формирана Радна  група за израду стручне основе закона о изменама и допунама закона о заштити потрошача. Ракић је позвала учеснике скупа да изнесу своја искуства у досадашњем раду по основу важећег закона, као и да дају предлоге адекватних рокова у рекламационом поступку како би решавање потрошачких рекламација било што учинковитије.

Током стручне и конструктивне дискусије учесници скупа су разматрали најчешће недоумице са којима се трговци суочавају у поступку рекламације, као што су рок за одговор на изјављену рекламацију потрошача и захтеви потрошача за отклањање несаобразности, затим о обавези уважавања мишљења акредитованих лабораторија, као и о обавези декларисања робе.

Такође је констатовано да је јачање потрошачких права у интересу свих нас, односно да заштита потрошача не иде и не треба да иде на штету трговаца. Уколико поштују права потрошача и примењују добре пословне обичаје, трговци се на тај начин ангажују у фер конкурентској борби на тржишту, која води бољим пословним резултатима и вишем нивоу квалитета роба и услуга.

На самом крају скупа, госпођа Ракић се захвалила учесницима на великом одзиву и истакла да ће Министарство наставити да организује стручне скупове са трговцима који представљају снажну карику у систему заштите потрошача, а све у циљу даљег јачања потрошачког права у Републици Србији.

 

 

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум