A A A

Инфо

Вести

Одржан стручни скуп о правима потрошача на Правном факултету

Помоћник министар за заштиту потрошача Весна Новаковић рекла је, на стручном скупу о заштити потрошача, одржаном на Правном факултету у Београду, да је тема овогодишњег Светског дана потрошача изгрдања дигиталног тржишта и јачање поверења потрошача у електронске процесе који се на том тржишту одвијају.

Она је казала да ће ове недеље у читавом свету бити одржано на стотине манифестација са циљем да се премости јаз и успостави пуно поверење између потрошача, са једне стране, и осталих учесника дигиталног тржишта, са друге стране.

Србија у том смислу није изузетак и електронско тржиште је прошле године значајно напредовало, изјавила је Новаковић и додала да је све више интернет трговаца али и интернет потрошача који су свесни својих права и механизама за њихову заштиту.

Весна Новаковић је истакла да је од почетка примене Закона о заштити потрошача највећи успех постигнут у заштити колективног интереса потрошача. Она је казала да су удружења за заштиту потрошача препознала значај тог инструмента заштите подносећи захтеве и иницијативе за покретање поступака заштите у свим случајевима у којима препознају повреду колективног интереса потрошача.

Члан Преговарачког тима Републике Србије задужен за поглавље 28- Заштита потрошача и заштита здравља Небојша Лазаревић рекао је да је значајно да у тој области немамо прелазна мерила за отварање поглавља.

Продекан Правног факултета Универзитета у Београду проф. др Добросав Миловановић истакао је важност проналажења баланса између правних аката у земљама Европске уније и оних који треба да се прилагоде Србији.

О досадашњим искуствима у поступцима колективне заштите потрошача говорила је Тамара Самарџић, виши саветник у Сектору за заштиту потрошача у оквиру Министарства трговине, туризма и телекомуникaција, док је у наставку мр Бранка Бабовић са Правног факултета Универзитета у Београду говорила о судској заштити колективних интереса потрошача.

У циљу едукације и повећања поверења потрошача у електронску трговину која последњих година како у свету тако и у Србији, доживљава праву експанзију, одржана је презентација на тему: „Заштита потрошача на интернету - предности и проблеми online куповине“. Презентацију су представили: Невена Праизовић, саветник у Сектору за заштиту потрошача у оквиру Министарства трговине, туризма и телекомуникaција и Стефан Цветковић, сарадник.

С обзиром да се већина потрошача онда када имају неку недоумицу или потрошачки проблем, најпре обраћају удружењима за заштиту потрошача тражећи савет, информацију или правну помоћ, на самом крају скупа, представник Националне организације потрошача Србије, Никица Јовановић говорила је на тему: „Улога и значај удружења за заштиту потрошача у решавању потрошачких приговора“.

Предавање о регулацији рада топлана у Србији и заштити корисника услуга даљинског грејања одржала је проф. др Татјана Јованић са Правног факултета, а на самом крају учесницима скупа представљен је и нови тематски број Студентске ревије за привредно право, посвећен регулацији рада топлана у Србији са посебним освртом на однос топлана са грађанима као корисницима услуга.

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум