Sektor za zaštitu potrošača
Zaštita potrošača predstavlja veoma važnu i dinamičnu oblast u okviru modernih država, čiji se razvoj zasniva na tržišnim prinicipima i idejama socijalne odgovornosti i pravičnosti.
Zaštita potrošača je i ustavna kategorija (član 90. Ustava Republike Srbije) čime se jasno pokazuje opredeljenost države ka izgradnji pravnog sistema u ovoj oblasti koji odgovara modernom demokratskom društvu.
Imajući u vidu značaj ove oblasti, 2007. godine je formiran Odsek za zaštitu potrošača kao uža unutrašnja jedinica u okviru tadašnjeg Ministarstva trgovine i usluga.
Kako se ova oblast razvijala u Republici Srbiji, tako se i Odsek razvio u Odeljenje za zaštitu potrošača 2009. godine koje je pet godina bilo odgovorno za utvrđivanje i ostvarivanje politike u oblasti zaštite potrošača.
Sektor za zaštitu potrošača, u okviru Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, formiran je 2014. godine u čemu se ogleda važnost ove oblasti za Republiku Srbiju i neophodnosti da vladin sektor adekvatno prati razvoj savremenog tržišta.