A A A

О нама

Вести

Формирање цена беби-опреме на тржишту Републике Србије

Представница Сектора за заштиту потрошача, Министарства трговине, туризма и телекомуникације, Невена Праизовић је, гостујући у Дневнику РТС-а, говорила на тему формирања цена беби-опреме на тржишту Републике Србије. Она је том приликом истакла да у Србији влада мишљење да се беби-опрема продаје по вишим ценама, у односу на регион и земље ЕУ, а што је резултирало реакцијом државе и системском приступу овом тржишном проблему.

Праизовић је рекла да је Комисија за заштиту конкуренције, у априлу ове године, покренула поступке против увозника и дистрибутера беби-опреме, истичући да је до сада покренуто седам поступака против око 180 увозника и дистрибутера. Комисија је дошла у посед уговора закључених између дистрибутера и увозника, са једне стране, и трговаца на мало, са друге стране, који су садржали одредбу која се односи на утврђивање минималних цена, а што се зове рестриктивни споразум који је законом забрањен.

"Уколико постоји уговор којим се дефинише под којом ценом ћете продавати један производ, то је минимална цена под којом морате да продате тај производ потрошачу, и везане су вам руке да не можете мимо тога да идете. Постоје пенали од стране дистрибутера и увозника за вас као трговца на мало да морате да вратите износ разлике у цени, као и да се раскида уговор", казала је Праизовић и додала да се оваквим пословањем нарушава основно начело да се цене на тржишту слободно формирају. Оваквим пословањем ускраћује се и основно потрошачко право на избор, сходно којем потрошач може да бира између роба и услуга по приступачним ценама.

"Важно је указати да уколико се утврди да су повређена права конкуренције, исход свега тога требало би да буде - да се такви тржишни учесници склоне са тржишта или да уподобе своје пословање законским одредбама, а то треба да резултира и нижим ценама, што ће довести до бенефита потрошачима као крајњим учесницима на тржишту", закључила је Праизовић.

 

 
 

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум