A A A

О нама

Вести

Обележен Светски дан права потрошача

У уторак, 15. марта 2016. године, у тржном центру Делта сити, у Београду, обележен је Светски дан права потрошача. Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић је тим поводом пред присутним новинарима и потрошачима истакао да је Светски дан права потрошача прилика да ресорно министарство настави кампању која има за циљ да упозна грађане са правима и обавезама потрошача и трговаца, као и да се подиже свест о значају ове теме.

Министар је нагласио да је национално законодавство – у области заштите потрошача 99 одсто усклађено са регулативом ЕУ и додао да имамо добар закон, донет пре годину и по дана, који афирмише добру пословну праксу трговаца.

Такође је истакао да је свест грађана на далеко вишем нивоу него пре пет година када потрошачи нису знали довољно о потрошачким правима.

„Из Националног регистра за приговоре потрошача у прошлој години први пут имамо мање позива и притужби, око 14.500 позива, што је за 2.000 мање у односу на 2014. годину“, рекао је Љајић.

Према његовим речима, до побољшања је дошло због већег нивоа заштите потрошача и веће свести трговаца и потрошача.

„Тржишна инспекција је прошле године имала контроле у око 4.000 случајева и реаговала је на 3.000 позива грађана. Такође, у протеклих годину и по дана је поднела 1.322 прекршајне пријаве због кршења одредби закона према купцима“, навео је Љајић.

Истичући значај невладиног сектора министар је рекао: „Настојимо да повећамо капацитете свих удружења за заштиту потрошача, што је стандард и у ЕУ, да нагласак буде на удружењима“, додајући да ресорно министарство не може да утиче на судове због спорости у спровођењу поступка, али да може да апелује на брже доношење одлука по основу жалби, притужби и прекршајних пријава.

Весна Новаковић, в.д. помоћника министра Сектора за заштиту потрошача, је овим поводом истакла да се две трећине приговора односи на несаобразност робе, као и да се, када је у питању роба, потрошачи највише жале на обућу, рачунаре и ИТ опрему и мобилне телефоне, а када су у питању услуге, највећи број пријава је за струју, воду, гас и телекомуникационе услуге.

У наставку обележавања Светског дана права потрошача, представници Министарства трговине, туризма и телекомуникација и удружења потрошача, поделили су информативни материјал присутним потрошачима, а све у циљу подизања нивоа свести потрошача о правима које имају и начину њиховог остваривања.

 

 

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум