A A A

О нама

Вести

Обележен Светски дан потрошача

Помоћник министар за заштиту потрошача Весна Новаковић и потпредседник Привредне коморе Србије Мирослав Милетић су поводом обележавања Светског дана потрошача отворили Округли сто на тему: „Заштита потрошача у Републици Србији“ .

Весна Новаковић је том приликом истакла да је тема овогодишњег Светског дана потрошача посвећена унапређењу савременог дигиталног тржишта, а све у циљу јачања поверења потрошача у дигитални начин куповине, и додала да је циљ Министарства трговине, туризма и телекомуникација да се подигне свест грађана о заштити њихових права.

Новаковић је потом говорила о постигнутим резултатима, као и о предстојећим изазовима у области заштите потрошча. Она је казала да се највећи број потрошачких приговора односи на обућу, мобилне телефоне, услуге од општег економског интереса и рачунаре и ИТ опрему. На крају је истакла задовољство до сада постигнутим инцитуционалним оквиром заштите потрошача у Републици Србији али и нагласила неопходност даљег јачања нарочито кроз ближу сарадњу између свих носиоца заштите потрошача (привреда, државни ограни, градови и општине, потрошачке организације итд.).

Потпредседник Привредне коморе Србије Мирослав Милетић је обраћајући се присутнима изјавио да је ПКС, као један од носилаца заштите права потрошача, донела Кодекс пословне етике којим су прописана правила етичког понашања и поступања, а који је у директној вези са корпусом права о заштити потрошача. Милетић је такође истакао да Суд части ПКС дуже од пола века ради заштити права потрошача и санкционише поступке привредних субјеката којима се повређују ова права.

Секретар Удружења за трговину при Привредној комори Србије Жарко Малиновић је поводом обележавања Светског дана потрошача истакао да ће већа заштита потрошача резултирати квалитетнијом и фер конкуренцијом на тржишту трговине и додао да се 80 одсто приговора и рекламација које потрошачи поднесу трговцима решава у корист потрошача.

Како је важећим Законом о заштити потрошача регулисан и механизам по коме се у управном поступку који води надлежно министарство може заштити колективни интерес потрошача, о досадашњим искуствима у поступцима колективне заштите потрошача говорила је Тамара Самарџић, виши саветник у Сектору за заштиту потрошача у оквиру Министарства трговине, туризма и телекомуникaција.

У циљу едукације и повећања поверења потрошача у електронску трговину која последњих година како у свету тако и у Србији, доживљава праву експанзију, одржана је презентација на тему: „Заштита потрошача на интернету - предности и проблеми online куповине“. Презентацију су представили: Невена Праизовић, саветник у Сектору за заштиту потрошача у оквиру Министарства трговине, туризма и телекомуникaција и Стефан Цветковић, сарадник.

На самом крају скупа присутнима се обратио и представник удружења за заштиту потрошача, Зоран Николић, говорећи о улози коју удружења имају при решавању потрошачких приговора.

 

 

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум