A A A

О нама

Вести

Радионица на тему вансудског решавања потрошачких спорова

Kако Сектор за заштиту потрошача Министарства трговине, туризма и телекомуникација настоји да унапреди систем вансудског решавања потрошачких спорова и омогући потрошачима брз, једноставан и приступачан начин решавања спорова, у уторак, 29. јануара 2019. године, у Београду, oдржана је радионица на тему вансудског решавања потрошачких спорова. Радионица је организована у оквиру Твининг пројекта ''Даљи развој заштите потрошача у Србији'' који Министарство спроводи у сарадњи са Министарством за иновације и технологију Мађарске и Регионалном развојном агенцијом Сенец – Пезинок из Словачке Републике.

Радионицу је отворила и присутне поздравила Вишња Ракић, помоћник министра за заштиту потрошача, и том приликом истакла значај вансудског решвања потрошачких спорова. Даље је нагласила да је, поред успостављања институције за вансудско решавање спорова, од изузетне важности подстаћи и потрошаче и трговце да ову могућност користе, промовисањем оваквих механизама и афирмацијом.  

Присутнима се такође обратио и Петер Арањи, стални саветник за твининг у име државе чланице ЕУ, док је у својству предавача био Жолт Хајнал из Мађарске, експерт ангажован на Пројекту. Радионици су присуствовали представници: Министарства (Сектор за заштиту потрошача, Сектор тржишне инспекције, Сектор туристичке инспекције), Министарства правде, удружења за заштиту потрошача, као и представници тела за вансудско решавање потрошачких спорова.

Учесницима је током радионице представљен законски оквир у области вансудског решавања потрошачких спорова, примери добре праксе из земаља чланица ЕУ, као и различите опције могућих решења из предметне Директиве ЕУ која регулише ову област, а све у циљу проналажења одговарајућег модела вансудског решавања потрошачких спорова у Републици Србији.

Радионица на ову тему биће одржана и у Новом Саду, у хотелу Парк, 31. јануара 2019. године, са почетком у 10:00 часова.

Министарство трговине, туризма и телекомуникација ће, у оквиру Твининг пројекта, наставити да спроводи активности у циљу унапређења законодавног оквира и јачања институционалних капацитета за потребе ефикасног спровођења претприступних преговора и испуњења захтева за чланство наше земље у ЕУ, а све у циљу потпуног и делотворног спровођења усклађеног законодавства у области заштите потрошача у Републици Србији.

 

Вести

Партнери

Заштитите права

Заштитите своја законом гарантована потрошачка права кроз четири корака:

1. Обратите се трговцу 

2. Обратите се регионалном саветовалишту

3. Вансудско решавање потрошачког спора

4. Судска заштита

Преузмите публикације

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација. Правила коришћења | Импресум