Рекламација

Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања својих права због несаобразности робе и услуга, погрешно обрачунате цене и других недостатака.

Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања својих права у року од две године од дана куповине, а после истека тог рока рекламација се изјављује издаваоцу гаранције (уколико роба има гаранцију).

Продавац је дужан да на продајном месту видно истакне обавештење о начину и месту пријема рекламација, као и да обезбеди присуство лица овлашћеног за пријем рекламација у току радног времена.

Како да изјавите рекламацију – корак по корак:

  1. Изјавите рекламацију усмено на продајном месту где је роба купљена или телефоном, писаним путем, електронским путем уз рачун као доказ о куповини
  2. Наведите разлог рекламације и начин како желите да буде решена
  3. Продавац је дужан да прими изјављену реклмацију, као и да изда писану или електронску потврду пријема рекламације и саопшти број под којим је заведена
  4. Продавац је у обавези да одговори на вашу рекламацију у року од 8 дана од пријема рекламације

У случају да продавац прихвати рекламацију као основану, дужан је да је реши у року од 15 дана од дана изјављивања рекламације, односно 30 дана за техничку робу и намештај.

када купујете неки производ продавац је дужан да вам уручи робу:

  • која одговара опису који вам је дао;
  • има својства потребна за нарочиту употребу за коју набављате;
  • по квалитету и функционисању одговара ономе што је уобичајено код робе исте врсте;
  • има својства потребна за редновну употребу робе исте врсте;

Ако производ није у складу са наведеним (није саобразан), можете изјавити рекламацију продавцу.

Имате право на рекламацију у року од две године, иако не поседујете амбалажу и гаранцију за купљени производ.

Одговорност за несаобразност робе је законска обавеза трговцу, а гаранција је додатно обећање у вези са робом.

Продавац одговара за несаобразност у року од две године од дана куповине, а за гаранцију трговац у складу са обећањем из гаранције.

Гаранција је додатно обећање у вези са робом и обавезујућа је под условима датим у изјави.

Гарантни лист је исправа у писаном или електронском облику која садржи све податке из гаранције.

Трговац је дужан да потрошачу преда гарантни лист уколико се роба продаје са гаранцијом.