Рекламација
Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања својих права због несаобразности робе и услуга, погрешно обрачунате цене и других недостатака.
Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања својих права у року од две године од дана куповине, а после истека тог рока рекламација се изјављује издаваоцу гаранције (уколико роба има гаранцију).
Продавац је дужан да на продајном месту видно истакне обавештење о начину и месту пријема рекламација, као и да обезбеди присуство лица овлашћеног за пријем рекламација у току радног времена.
Како да изјавите рекламацију – корак по корак:
- Изјавите рекламацију усмено на продајном месту где је роба купљена или телефоном, писаним путем, електронским путем уз рачун као доказ о куповини
- Наведите разлог рекламације и начин како желите да буде решена
- Продавац је дужан да прими изјављену реклмацију, као и да изда писану или електронску потврду пријема рекламације и саопшти број под којим је заведена
- Продавац је у обавези да одговори на вашу рекламацију у року од 8 дана од пријема рекламације
У случају да продавац прихвати рекламацију као основану, дужан је да је реши у року од 15 дана од дана изјављивања рекламације, односно 30 дана за техничку робу и намештај.
када купујете неки производ продавац је дужан да вам уручи робу:
- која одговара опису који вам је дао;
- има својства потребна за нарочиту употребу за коју набављате;
- по квалитету и функционисању одговара ономе што је уобичајено код робе исте врсте;
- има својства потребна за редновну употребу робе исте врсте;
Ако производ није у складу са наведеним (није саобразан), можете изјавити рекламацију продавцу.
Имате право на рекламацију у року од две године, иако не поседујете амбалажу и гаранцију за купљени производ.
Одговорност за несаобразност робе је законска обавеза трговцу, а гаранција је додатно обећање у вези са робом.
Продавац одговара за несаобразност у року од две године од дана куповине, а за гаранцију трговац у складу са обећањем из гаранције.
Гаранција је додатно обећање у вези са робом и обавезујућа је под условима датим у изјави.
Гарантни лист је исправа у писаном или електронском облику која садржи све податке из гаранције.
Трговац је дужан да потрошачу преда гарантни лист уколико се роба продаје са гаранцијом.