Удружења за заштиту потрошача / Регионална саветовалишта

Удружења за заштиту потрошача и њихови савези су основана у складу са Законом о удружењима, а њихова област је остваривање циљева заштите потрошача у складу са Законом о заштити потрошача. Удружења и савези су самостални у остваривању циљева заштите потрошача и дужни су да се руководе искључиво интересима потрошача.

Активност удружења и савеза обухватају:

Како би се обезбедио висок ниво познавања заштите потрошача, Министарство трговине, туризма и телекомуникација води Евиденцију удружења и савеза потрошача који морају испунити одређене услове како би били евидентирани – један од најбитнијих је да су у области заштите потрошача активна најмање три године, као и да располажу одговарајућим кадровским, материјалним и техничким капацитетима.

Евидентирана удружења и савези имају право:

www.zastitapotrosaca.gov.rs
Удружења и савези доступни су грађанима у свим регионима Републике Србије, а назив и контакт подаци удружења и савеза налазе се на интернет страници Министарства трговине, туризма и телекомуникација, на линку: https://mtt.gov.rs/download/Eviud1.pdf, као и на вебсајту који је у потпуности посвећен заштити потрошача, а који администрира и води ово министарство кроз Сектор за заштиту потрошача - www.zastitapotrosaca.gov.rs, на линку: https://zastitapotrosaca.gov.rs/udruzenja#S1.

Обратите се регионалном саветовалишту

Регионална саветовалишта су удружења за заштиту потрошача које је надлежно министарство финансијски подржало. Финансијска подршка се обезбеђује на годишњем нивоу кроз пројекте којима удружења конкуришу за средства и распоређена су на различитим регионима како би била доступна на читавој територији Србије. Тако су ове године финансирана следећа регионална саветовалишта којима се можете обратити за помоћ:

Национална организацијa потрошача Србије

Национална организацијa потрошача Србије
 011/404-6300, 011/404-6301 и 011/404-6302, од понедељка до петка од 10-14 часова
 уторком, средом и четвртком од 10-14 часова
pravnitim@nops.org.rs
 Краља Петра број 45
  I спрат, канцеларија 7, Београд


Центар потрошача Србије

Центар потрошача Србије
 011/312-0444 и 011/312-2102, од понедељка до петка од 8-12 часова
 уторком и четвртком од 11-15 часова
savetovaliste.ceps@gmail.com
 Шпанских бораца бр. 32а
  Нови Београд


Удружење Заштита потрошача

Удружење Заштита потрошача
 011/241-5485 и 069/241-5485, од понедељка до петка од 10-14 часова
 сваког радног дана од 15-16 часова за незаказане посете потрошача; и сваког радног дана од 9-10 часова и од 14-15 часова за заказане посете потрошача
prigovori@zastitapotrosaca.com
 Прешевска бр. 61
  Београд

Удружење за заштиту потрошача Војводине

Удружење за заштиту потрошача Војводине
 021/6313-600, 021/6314-600 и 021/452-077, од понедељка до петка од 10-14 часова
 уторком, средом и четвртком од 10-14 часова
info@potrosac.info
 Раваничка бр. 11
  Нови Сад


Удружење за заштиту права потрошача "Просперитет" Нови Сад

Удружење за заштиту права потрошача 'Просперитет' Нови Сад
 021/300-38-65 и 021/302-35-98 од понедељка до петка од 10-14 часова
 од понедељка до петка од 10-14 часова
prosperitet.ns@gmail.com
 Булевар Слободана Јовановића бр.30
  Нови Сад


Удружење потрошача Кикинде

Удружење потрошача Кикинде
 0230/405-000 и 069/533-9510, од понедељка до петка од 9-14 часова
 од понедељка до петка од 14-17 часова
upok.org@gmail.com
 Светосавска 32
  Кикинда

Организација потрошача Крагујевца

Организација потрошача Крагујевца
 034/20-20-20 и 063/775-00-85, од понедељка до петка од 9-16 часова
 од понедељка до петка од 9 -16 часова
info@opk.rs
 Краља Александра I Карађорђевића бр. 50, ТЦ Простор
  Крагујевац

Центар за заштиту потрошача и унапређење квалитета живота грађана ФОРУМ

Центар за заштиту потрошача и унапређење квалитета живота грађана ФОРУМ
 018/525-040 и 065/88-50-103, уторак и четвртак од 9-13 часова за телекомуникационе услуге и туризам; Е -mail: centarforum@gmail.com. За услуге од општег економског интереса (комуналне услуге) на телефоне: 018/525-040 и 065/88-50-102, уторком и четвртком од 13-17 часова; E-mail: forumusluge@forum-nis.org.rs. За робу и остале услуге на телефон: 018/525-040 и 065/88-50-101 понедељак, среда и петак од 9-13 часова; E-mail: forumsavetovaliste@mts.rs
 уторак и четвртак од 9-13 часова из области туризма и телекомуникационих услуга; уторком и четвртком од 13-17 часова из области услуга од општег економског интереса (комуналне услуге); понедељак, среда и петак од 09-13 часова из области роба и услуга
forumsavetovaliste@mts.rs, forumnis@mts.rs
 Цара Душана бр. 54, "Душанов базар", Купола - локал бр. 220
  Ниш


Приговор можете послати и путем Интернет портала Националног регистра потрошачких приговора.

Национални регистар потрошачких приговора (НРПП) је информатичка платформа која потрошачима омогућава да се информишу о својим правима, као и да поднесу приговор у случају да сматрају да су повређена њихова потрошачка права. НРПП води Министарство трговине, туризма и телекомуникација у складу са Законом о заштити потрошача.

НРПП пружа могућност онлајн подношење приговора а са циљем да се потрошачима на ефикасан начин пружи подршка у заштити њихових права. Неопходно је да потрошач у неколико корака попуни формулар: