Удружења за заштиту потрошача / Регионална саветовалишта
Удружења за заштиту потрошача и њихови савези су основана у складу са Законом о удружењима, а њихова област је остваривање циљева заштите потрошача у складу са Законом о заштити потрошача. Удружења и савези су самостални у остваривању циљева заштите потрошача и дужни су да се руководе искључиво интересима потрошача.
Активност удружења и савеза обухватају:
- информисање, едукацију, саветовање и пружање правне помоћи потрошачима у остваривању својих потрошачких права
- примање, евидентирање и поступање по приговорима потрошача
- спровођење независних испитивања и упоредних анализа квалитета роба и услуга
- спровођење истраживања и студија у области заштите потрошача
Како би се обезбедио висок ниво познавања заштите потрошача, Министарство унутрашње и спољне трговине води Евиденцију удружења и савеза потрошача који морају испунити одређене услове како би били евидентирани – један од најбитнијих је да су у области заштите потрошача активна најмање три године, као и да располажу одговарајућим кадровским, материјалним и техничким капацитетима.
Евидентирана удружења и савези имају право:
- да заступају интересе потрошача у консултативним телима, судским и вансудским поступцима
- да конкуришу програмима од јавног интереса за подстицајна средства која обезбеђује Министарство унутрашње и спољне трговине
- да покрену поступак за заштиту колективног интереса потрошача
Обратите се регионалном саветовалишту
Регионална саветовалишта су удружења за заштиту потрошача које је надлежно министарство финансијски подржало. Финансијска подршка се обезбеђује на годишњем нивоу кроз пројекте којима удружења конкуришу за средства и распоређена су на различитим регионима како би била доступна на читавој територији Србије. Тако су ове године финансирана следећа регионална саветовалишта којима се можете обратити за помоћ:
Национална организацијa потрошача Србије
уторком, средом и четвртком од 10-14 часова
pravnitim@nops.org.rs
Краља Петра број 45
I спрат, канцеларија 7, Београд
Центар потрошача Србије
уторком и четвртком од 11-15 часова
savetovaliste.ceps@gmail.com
Шпанских бораца бр. 32а
Нови Београд
Удружење Заштита потрошача
сваког радног дана од 15-16 часова за незаказане посете потрошача; и сваког радног дана од 9-10 часова и од 14-15 часова за заказане посете потрошача
prigovori@zastitapotrosaca.com
Прешевска бр. 61
Београд
Удружење за заштиту потрошача Војводине
уторком, средом и четвртком од 10-14 часова
info@potrosac.info
Раваничка бр. 11
Нови Сад
Удружење за заштиту права потрошача "Просперитет" Нови Сад
од понедељка до петка од 10-14 часова
prosperitet.ns@gmail.com
Булевар Слободана Јовановића бр.30
Нови Сад
Удружење потрошача Кикинде
од понедељка до петка од 14-17 часова
upok.org@gmail.com
Светосавска 32
Кикинда
Организација потрошача Крагујевца
од понедељка до петка од 9 -16 часова
info@opk.rs
Краља Александра I Карађорђевића бр. 50, ТЦ Простор
Крагујевац
Центар за заштиту потрошача и унапређење квалитета живота грађана ФОРУМ
уторак и четвртак од 9-13 часова из области туризма и телекомуникационих услуга; уторком и четвртком од 13-17 часова из области услуга од општег економског интереса (комуналне услуге); понедељак, среда и петак од 09-13 часова из области роба и услуга
forumsavetovaliste@mts.rs, forumnis@mts.rs
Цара Душана бр. 54, "Душанов базар", Купола - локал бр. 220
Ниш
Приговор можете послати и путем Интернет портала Националног регистра потрошачких приговора.
Национални регистар потрошачких приговора (НРПП) је информатичка платформа која потрошачима омогућава да се информишу о својим правима, као и да поднесу приговор у случају да сматрају да су повређена њихова потрошачка права. НРПП води Министарство унутрашње и спољне трговине у складу са Законом о заштити потрошача.
НРПП пружа могућност онлајн подношење приговора а са циљем да се потрошачима на ефикасан начин пружи подршка у заштити њихових права. Неопходно је да потрошач у неколико корака попуни формулар:
- уносом података о себи (како би се добила повратна информација)
- образложењем у чему се састоји његов/њен захтев
- уносом података о трговцу уколико подноси приговор на купљену робу или услугу
- бирањем удружења за заштиту потрошача које ће поступити по поднетом приговору.