Шта је заштита потрошача
Заштита потрошача представља област у динамичном развоју у оквиру модерних држава које се заснивају на тржишном економском принципу са једне стране и идејама социјалне одговорности и правичности, са друге.
Поштовање закона и добрих пословних обичаја у овој области није само интерес економски слабије или недовољно информисане стране – потрошача, већ и трговаца који се на тај начин ангажују у фер конкурентској борби на тржишту, која води бољим пословним резултатима, али и нижим ценама и вишем нивоу квалитета производа и услуга.
Постоји 8 основних права потрошача:
- задовољавање основних потреба - доступност најнужнијих роба и услуга
- безбедност - заштита од робе и услуга које су опасне по живот
- обавештеност - располагање тачним подацима који су неопходни за разуман избор понуђене робе и услуга
- избор - могућност избора између више роба и услуга
- учешће - заступљеност интереса потрошача у поступку доношења и спровођења политике заштите потрошача
- правна заштита - заштита права потрошача у законом предвиђеном поступку
- едукација - стицање основних знања неопходних за правилан и поуздан избор производа и услуга
- здрава и одржива животна средина - живот и рад у средини која није штетна за здравље и добробит садашње и будућих генерација
