Шта је заштита потрошача

Заштита потрошача представља област у динамичном развоју у оквиру модерних држава које се заснивају на тржишном економском принципу са једне стране и идејама социјалне одговорности и правичности, са друге.

Поштовање закона и добрих пословних обичаја у овој области није само интерес економски слабије или недовољно информисане стране – потрошача, већ и трговаца који се на тај начин ангажују у фер конкурентској борби на тржишту, која води бољим пословним резултатима, али и нижим ценама и вишем нивоу квалитета производа и услуга.

Постоји 8 основних права потрошача:

  1. задовољавање основних потреба - доступност најнужнијих роба и услуга
  2. безбедност - заштита од робе и услуга које су опасне по живот
  3. обавештеност - располагање тачним подацима који су неопходни за разуман избор понуђене робе и услуга
  4. избор - могућност избора између више роба и услуга
  5. учешће - заступљеност интереса потрошача у поступку доношења и спровођења политике заштите потрошача
  6. правна заштита - заштита права потрошача у законом предвиђеном поступку
  7. едукација - стицање основних знања неопходних за правилан и поуздан избор производа и услуга
  8. здрава и одржива животна средина - живот и рад у средини која није штетна за здравље и добробит садашње и будућих генерација