ИНФО

ИНФО
Помоћница министра Сектора за заштиту потрошача, Вишња Ракић, о потрошачким правима у оквиру кампање „Да куповина буде милина“

Помоћница министра Сектора за заштиту потрошача, Вишња Ракић, о потрошачким правима у оквиру кампање „Да куповина буде милина“

Поводом завршетка двонедељне кампање „Да куповина буде милина“, помоћница министра Сектора за заштиту потрошача, у Министарству трговине, туризма и телекомуникације, Вишња Ракић, гостовала је у емисији „150 минута“ која се емитује на телевизији Прва.

Ракић је истакла да је циљ политике заштите потрошача, коју уређује Министарство, да обезбеди задовољне и заштићене потрошаче у Републици Србији и том приликом најавила да Министарство ради на изменама и допунама закона о заштити потрошача, који је у примени од 2014. године.

У наставку програма, Ракић је нагласила да највећи број потрошачких приговора за предмет има непоштовање права потрошача у поступку рекламације. „Трговац је у обавези да обезбеди место и лице које је задужено за пријем рекламације“ рекла је Ракић и додала да трговци морају да воде евиденцију о примљеним рекламацијама.

Ракић је упутила потрошаче да своје приговоре могу поднети и онлајн путем Националног регистра потрошачких приговора, који је унапређен почетком године и исте упутити удружењима за заштиту потрошача. „Потребно је правити разлику између потрошачког приговора, који се подноси удружењима, и потрошачке пријаве, која се подноси инспекцијском органу“, нагласила је Ракић.

 „Према подацима из Националног регистра потрошачких приговора 79% приговора се односи на робу, а 21% на услуге“ рекла је Ракић истичући да се највише приговора односи на обућу, белу технику, мобилне телефоне, као и на услуге од општег економског интереса.

Кампања за права потрошача „Да куповина буде милина“ је резултат активности Твининг пројкта „Даљи развој заштите потрошача у Србији“ који Министарство од 2017. године спроводи у сарадњи са Министарством за иновације и технологију Мађарске и Регионалном развојном агенцијом Сенец–Пезинок из Словачке Републике.

Print