Заштита потрошача представља веома важну и динамичну област у оквиру модерних држава, чији се развој заснива на тржишним приниципима и идејама социјалне одговорности и правичности.
Заштита потрошача је и уставна категорија (члан 90. Устава Републике Србије) чиме се јасно показује опредељеност државe ка изградњи правног система у овој области који одговара модерном демократском друштву.
Имајући у виду значај ове области, 2007. године је формиран Одсек за заштиту потрошача као ужа унутрашња јединица у оквиру тадашњег Министарства трговине и услуга.
Како се ова област развијала у Републици Србији, тако се и Одсек развио у Одељење за заштиту потрошача 2009. године које је пет година било одговорно за утврђивање и остваривање политике у области заштите потрошача.
Сектор за заштиту потрошача, у оквиру Министарствa унутрашње и спољне трговине, формиран је 2014. године у чему се огледа важност ове области за Републику Србију и неопходности да владин сектор адекватно прати развој савременог тржишта.