ИНФО

ИНФО
Помоћница министра, Вишња Ракић за Пинк 3 о правима и обавезама потрошача и трговаца у е-трговини

Помоћница министра, Вишња Ракић за Пинк 3 о правима и обавезама потрошача и трговаца у е-трговини

Помоћница министра Сектора за заштиту потрошача у Министарству трговине, туризма и телекомуникација, Вишња Ракић је гостујући у емисији „Отворени студио“, која се емитује на телевизији Пинк 3, говорила о правима и обавезама потрошача и трговаца у е-трговини,  предвиђеним Новим  закона о заштити потрошача који ступа на снагу 20. децембра текуће године.

„Кампања „Кликни на сигурно, купуј проверено“ коју је покренуло Министарство трговине туризма и телекомуникација заједно са Америчком привредном комором и е-Комерц за циљ има подизање свести потрошача о безбедној и легалној трговини преко интернета“, истакла је Ракић.

Помоћница министра је нагласила да је интернет куповина у доба Короне доживела своју експанзију, као и да су се појавили одређени изазови који се тичу кредибилитета трговаца, безбедности онлајн плаћања, као и остваривања права на одустанак од уговора.

„Када робу купује преко интернета, потрошач није у могућности да је прегледа, испита да ли му она одговара, из тог разлога, Законом о заштити потрошача је прописано да потрошач има право да се предомисли и одустане од куповине робе у року од 14 дана од дана када му се испоручи роба. Трговац је у обавези да потрошачу достави и Образац за одустанак од уговора најкасније приликом испоруке робе. У случају одустанка од уговора, трговац је у обавези да потрошачу изврши повраћај уплата најкасније у року од 14 дана од дана када је примио Образац за одустанак од уговора“, навела је помоћница министра.

У наставку емисије Ракић је апеловала на потрошаче да приликом интернет куповине пожљиво прочитају све услове куповине пре него што их прихвате, нарочито да обрате пажњу ко је трговац, да ли је регистрован, као и на све детаље у вези са ценом, трошковима, начином плаћања, условима и роком испоруке, као и на ознаку поверења (trustmark) на веб страници трговца.

„Наши потрошачи највише греше када обављају куповину преко друштвених мрежа „Instagram“ и „Facebook“, где продају робе оглашавају физичка лица која немају својство трговца. Таква трговина није дозвољена и потрошачи не могу остварити своја права која су им загарантована законом, куповином код регистрованих трговаца“, рекла је Ракић.

На крају емисије помоћница министра, госпођа Ракић је додала да према подацима из Националног регистра потрошачких приговора, који уређује и води Министарство у протеклих 11 месеци ове године од укупно 1500 приговора потрошача који се односе на интернет куповину, највише приговора односило на саобразност робе и немогућност остварења права на одустанак од уговора, као и да се потрошачи најчешће жале на обућу, одећу и белу технику.

 

Print