Твининг пројекат „Даљи развој заштите потрошача у Србији“ [SR 13 IPA OT 01 16], који заједнички финансирају Европска унија и Република Србија у укупном износу од 1.425.000,00 евра, спроводе Министарство националног развоја Републике Мађарске и Регионална развојна агенција Сенец-Пезинок из Словачке Републике у сарадњи са Министарством трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије, које је уједно и његов корисник. Предвиђено трајање пројекта је две године (август 2017 – август 2019. године).
Други корисници
- Министарство здравља
- Министарство правде
- Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде
- Министарство рударства и енергетике
- Агенција за енергетику Републике Србије
- Народна банка Србије
Заинтересоване стране
- Национални савет за заштиту потрошача
- Удружења за заштиту потрошача
- Министарство за европске интеграције
- Министарство финансија
- Генерални секретаријат Владе Републике Србије
- Републички секретаријат за јавне политике
- Републички секретаријат за законодавство
- Аутономна покрајина и јединице локалне самоуправе
- Привредне и струковне коморе
Свеобухватни циљ
Влада Републике Србије ефикасно води преговоре о приступању ЕУ и успешно управља целокупним процесом европских интеграција, укључујући и претприступном помоћи (ИПА).
Сврха пројекта
Унапредити законодавни оквир и ојачати институционалне капацитете за потребе ефикасног спровођења претприступних преговора и испуњења захтева за чланство у ЕУ, у циљу потпуног и делотворног спровођења усклађеног законодавства у области заштите потрошача у Србији.
Пројекат се састоји од четири компоненте:
Компонента 1
Израда препорука и унапређење законодавства из области заштите потрошача за потребе ефикасније заштите потрошача у Републици Србији.
Компонента 2
Побољшање стручних капацитета државних службеника, потрошачких организација, представника правосуђа, привредних субјеката и регулаторних тела спровођењем образовних активности (тематских обука, семинара, радионица и студијских посета).
Компонента 3
Унапређење сарадње између заинтересованих страна у области заштите потрошача израдом две студије у области заштите потрошача са препорукама и Стратегије заштите потрошача за период 2019-2024. година уз пратећи Акциони план.
Компонента 4
Подизање свести јавности о правима потрошача спровођењем медијске кампање, снимањем ТВ и радио спотова, издавањем публикације, организовањем сајмова за потрошаче широм Србије и постизањем адекватне заступљености потрошачких тема на интернету, као и обезбеђивањем веће посећености интернет платформи које се баве заштитом потрошача.