Закон доноси нова решења којима се ствара амбијент за боље остваривање потрошачких права. Међу најзначајнјим је колективна заштита потрошача којом се санкционише непоштена пословна пракса и неправичне уговорне одредбе. Према Закону, уколико удружења за заштиту потрошача, која су уписана у Евиденцију ресорног Министарства, током спровођења редовних активности препознају да одређен трговaц непоштеним послoвањем или уговарањем неправичних клаузула у потрошачким уговорима нарушава интересе потрошача колективно, удружења имају право да се обрате Министарству са захтевом да покрене поступак заштите колективног интереса. Министарство на основу добијених захтева удружења може да предузима управну меру, одн. захтева од трговца да прекине са непоштеном пословном праксом и уговарањем неправичних уговорних одредаба.